måndag 12 oktober 2009

Hemresa

Ja, da ar det dags. Om en och en halv timme kommer taxin och hamtar oss for vidare fard mot flygplatsen. Vi kan konstatera att var resa ar slut och vardagen kommer att ta vid. Om ni fragar Olivia sa tycker hon att det ar valdigt skont och att hon ser fram emot korvstroganoff med potatismos och artor pa tisdag, medan jag och Danne tycker att det ska bli skont att komma hem men samtidigt ar det ju liiiiiiiiiiiiite sorgligt att resan ar slut. For vilken resa det blev - fantastiskt. Det tog ca 3 veckor for Ella att vanja sig vid klimatet medan Olivia fortfarande pustar nar det blir for varmt. For vadret har varit omvaxlande, bade valdigt varmt och soligt och varmt och molnigt, och det har varit skont. Varmt och soligt vader hela tiden hade varit oerhort jobbigt, tror jag, for tjejerna och darmed ocksa for mig och Danne. Att vi lyckats halla oss friska allihopa -peppar, peppar - under hela resan ar ju ocksa otroligt. Det trodde jag faktiskt inte. Sarskilt inte eftersom Danne borjade ata fram mobila gatukok och jag tyckte det var lite onodigt men han fick mig - alla - att borja ata fran dem och det har visat sig att det var den godaste maten under hela resan. Apropa god mat sa at Danne och jag pa hotellet igar; skaldjurs- och grillbuffe med en hel flaska vin till. SA god mat och forsta vinet pa 8 veckor! Sa visst blir det vin till helgen, Cathrine!?
En annan hojdpunkt har varit att Olivia lart sig simma. Hon ar verkligen superduktig, sa imorse nar vi tog sista doppet startade hon med att simma 4 langder! Hon har ocksa snappat upp engelska ord som hon lart sig. Kul! Jag skulle kunna skiva mycket mer men jag maste be receptionen hamta vara vaskor och sen ska vi ata lunch. Vi har lovat Olivia banana split till efterratt - den kostar endast 10 kr!

Imorgon 07.00 svensk tid star vi ater pa svensk mark, sa vi hors sakert under veckan! Ha det!
Kramar fran fam Nitzler

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar